måndag 24 november 2008

Los Angeles, Göteborg & Demoner


Återkommit från ett soligt Los Angeles till ett grått och isigt Göteborg. Under resan med jobbet så fanns det dock många kvällar då jag satt och arbetade på diverse koncept till Demoner & Demonologi och Eon i stort. Det hade nog gått bättre om det inte hade varit julfirande strax utanför hotellet.

Julfirande i LA består nämligen av spelande fontäner, renar av plast och neon, en jättelik gran som är så täckt i pumlor, klockor, änglar, bös och skit att man inte ser något grönt. Rödklädda tomtegubbar går omkring och vinkar. Plasttomtar sitter vid alla hörn. Från dolda högtalare strömmar julsånger som är käcka och moraliska som få - det är ”Santas little helper”, ”White christmas”, ”Love to the World”. ”Christ is reborn”, ”Miracle Genocide”, ”Dismemberment of the unfaithful, ”Right through the heart”, ”Ninjas in the midst” och många andra goingar.

Amerikanerna går omkring. Tittar storögd och säger ”Wow, this is amazing. Is’nt it amazing darling. Look at the plastic snow and the santa, sooo amazing!”.

Själv står jag i ett hörn och skakar. Jag känner att jag bara vill fekalvomera över allt. Spy ut en blandning av magsaft och avföring över alla likt den fete mannen i Monty Pythons ”Meningen med livet”.

Det är faktiskt helt outhärdligt! Amerikanare måste ha sämst smak någonsin!!!
Nåväl – nu är jag tillbaka i alla fall
*pust*
Och ska försöka ta tag i saker på allvar. Har ju några lediga dagar att ta ut och ska försöka sätta mig ned med Demoner & Demonologi och snickra färdigt vissa bitar.

Nåväl... thats all for me.
Over and out!

4 kommentarer:

  1. Ja, men visst är det så att amerikaner har världens absolut sämsta smak. Jag är fullständigt övertygad om att de är skickade som någon sorts bestraffning till mänskligheten, men tack och lov så har vi lyckats med att isolera de flesta i USA...

    SvaraRadera
  2. Vad jag inte förstår är vad bilden på min lokala Faktumförsäljare gör i inlägget.

    SvaraRadera
  3. Mr Kropotkin - jag stöder Faktum till fullo - således lägger jag in den bilden för att alla ska förstå detta... ehum faktum, genom att lyfta fram de utstötta i samhället! Såsom hemlösa, misslor och diverse barbarfolk.

    SvaraRadera
  4. Ja, det är ju en väldigt vacker faktumförsäljare, eller hur?

    SvaraRadera