fredag 9 december 2011

Yrken i Eon IV


På rollspel.nu pågår det just nu en diskussion om yrken i Eon IV. Kika gärna på den och kommentera där eller här. All input är viktig för oss.

Här pågår diskussionen

1 kommentar:

  1. Min spontana tanke då jag läser detta inlägg om yrkena är:
    Hur fungerar systemet för att varierar karaktärer inom varje yrkesområde?

    Om inte annat hoppas jag personligen att det är just det, det finns en tanke om att det skall funera på det viset.
    Ni har skapat Eon, Mundana, till en stor värld med stora möjligheter. Det har varit generöst med både färdiga strukturer men också öppningar för egan tolkningar och mallar för att förvandla om världen till sitt eget tycke!

    I en sådan stor värld finns otaliga yrken, variationer inom samma område vilket också rent tekniskt löstes både genom ett bra utbud av "färdiga" yrken med x antal förslag på uppslag av variationer. Men också den viktiga del om att lägga till egna färdigheter som på så vis spetsade till karaktären.

    Vad som vore önskvärt i detta fall med utbudet av 10 yrken är någon form av system för variationer inom detta, nu vet jag inte hur det fungerar rent tekniskt med färdigheter i den nya version utan har endast den senaste versionen som referens. Där fanns det i moduler varianter på yrken som riktade sig mot specialiseringar.

    Så med endast detta inlägg som talar för enbart 10 yrken och ingen mer information given låter det i mina öron som en aning begränsat och snålt. Men jag är nyfiken på hur det är tänkt i övrigt, om idén med specialiseringar har övergetts eller inte.

    SvaraRadera