måndag 14 september 2009

Dusch, vare sig man vill eller inte.

Dagens arbete gick som det skulle, hyllor sattes på plats, kapades och justerades. Det var först när behovet av kaffe blev alltför stort, och jag gick genom lokalen till köket, som fyndet gjordes.
Tanken på en dusch har förelegat mig länge och planen var väl att installera en dusch-kabin inne på toaletten i butiken. Det behövs inte längre....
I det som håller på att byggas om till spelrum stod det som spön i backen. Dusch-härket hade installerat sig själv, vare sig jag ville eller inte, och nattens skörd från regnovädret sipprade nu ner ur bjälklag och takisolering. Golvet var som en plaskande sjö i storleksordning av bottenhavet. Jag upptäckte dock att mitt ordförråd fullt och gott räckte till för att uttrycka mina upprymda känslor över spektaklet. Man har faktiskt en i stort sett outsinlig ström av fula ord när sådant händer.

Imorgon, ringa hyresvärden och en takläggare, och hålla tummarna för att hela taket inte måste läggas om, och framför allt, att jag inte måste stå för kalaset. Hyresvärden är en riktigt bra man, och förstår förhoppningsvis värdet av att ha torra produkter att sälja i en butik. Det är inte riktigt samma riv efter pappersmassa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar