Monster fungerar inte på samma sätt som människor och andra folkslag. När du får in en träff med morgonstjärnan som skulle sända tiraken hem till sin gudinna så får du hyggelmonstret att bli än mer uppretad och aggressiv. Monster är oförutsägbara och en del är så fulla av ursinne och adrenalin att smärta inte bekommer dem.
I Eon IV följer Monster (samt djur och liknande varelser) ett lite annorlunda skadesystem än vad vanliga folkslag gör. Det handlar både om att göra det enklare för en spelledare att administrera striderna men även att bidra med en annan känsla när man står öga mot öga med ett hyggelmonster på gladiatorarenans blodstänka sand. Istället för olika kroppsdelar och skadetabeller så har varje viktigare monster en egen skadetabell. På detta sätt finns det även variation mellan monster så att en strid mot ett halvdussin zombier blir en annan upplevelse än en strid mot ett grottroll. Skadetabellerna är också designade på ett annat sätt så om man slår lågt på dessa så råkar man ofta själv illa ut - så akta dig för det syraskvättande hyggelmonstret!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Blir bara mer och mer spelsugen!
SvaraRadera