tag:blogger.com,1999:blog-3561052039055898396.post8544812863617081353..comments2023-06-02T15:51:21.667+02:00Comments on Neogames: Det är bara att fokuseraKim Vässmarhttp://www.blogger.com/profile/17752775733992123431noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-3561052039055898396.post-30588647931323449502013-03-11T00:13:34.765+01:002013-03-11T00:13:34.765+01:00Det låter som ett intressant system, särskilt i en...Det låter som ett intressant system, särskilt i en modern setting där det kanske är viktigare att se en gevärspipa och agera efter det eller chansa på att slänga sig i skydd, etc.<br /><br />Fokus i Eon IV är ju en mer långtgående resurs och handlar inte direkt om fokus-för-stunden utan mer kring stress, överansträngning, instinkt och så.Kaigonhttps://www.blogger.com/profile/15154509042004020076noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3561052039055898396.post-7328968782419217792013-03-10T17:36:34.241+01:002013-03-10T17:36:34.241+01:00Det här är en orealistisk fundering om extra regle...Det här är en orealistisk fundering om extra regler som jag tänkt ut för skojs skull, snarare än för att jag tror att den kan tillämpas praktiskt utan t.ex. datorhjälp.<br /><br />Jag har också tänkt på fokus, men då snarare som en funktion för multi-tasking. Tanken är att man har ett antal fokuspoäng att spendera på sina handlingar, ju fler man lägger på en handling desto lättare blir den, kanske som i T10-systemen. Så säg att man har fyra poäng under en stridsrunda, som kan läggas på fyra lätta handlingar, två svårare eller en riktigt djävulsk en. <br /><br />Det här finns ju förstås redan med i de flesta system, men kruxet jag tänker mig är att man dessutom har ett antal passiva fokus som by default är spenderade på olika typer av uppmärksamhet och planering, som man kan lösgöra och satsa på ens aktiva handlingar, till priset av att man förlorar tillgång till uppmärksamhet eller planering för en liten tid.Johan Lundgrenhttps://www.blogger.com/profile/02401222547286499369noreply@blogger.com